Bosanski Novi

petak, 16.02.2007.

Što Novljani mogu učiniti za Novi, a da ipak ostanu sebični…

BosanskiNovi, hotel

U današnje vrijeme (zapravo oduvijek) jasno je kako ljudi nisu u stanju misliti na druge, prije ne pomislivši na sebe. Ljudi su po prirodi izuzetno sebični, a posebno kada imaju vlastitu obitelj! Prigodno sam se sjetio one JFK-ove često citirane rečenice: "Ne pitajte što država može učiniti za vas, već što vi možete učiniti za državu". Država u ovoj vječnoj rečenici može biti bilo što: grad, regija, rijeka… Naravno, ovaj put bitan je grad i to ne bilo koji nego Bosanski Novi. Da Novljani više neće pitati ni što može Novi učiniti za njih, a kamoli što oni mogu učiniti za Novi sasvim je jasno. Razasuti po cijelom svijetu većinom su se snašli, i Novi je uglavnom ostao samo u njihovim sjećanjima. Kao takav, u sjećanjima, Novi je apstraktna pojava, koja budi one lijepe stvari, djetinjstvo, prve ljubavi i slično… Novi je njima sada čisto dokument spremljen u arhivu za koji će eventualno u pobudi izljeva emocija i poželjeti učiniti nešto, ali onda će doći svojoj novoj kući i sjetiti se svoje obitelji, djece i obaveza. No, da li je to sve! Da li se moramo pomiriti sa sudbinom i sa stanjem, postoji li nešto što bi se moglo napraviti?

Nije potrebno izmišljati toplu vodu, treba koristiti ljudsku povijest i iz postojećih iskustava naći nešto primjenjivo za Novljane u ovom slučaju… Ja sam sebi uzeo za pravo ukratko razraditi jednu teoriju…

Rasuti Novljani imaju jednu zajedničku stvar koja ih veže, to je Bosanski Novi! Bosanski Novi kao takav ima izvrsne predispozicije za grad u razvijanju! Novi je uz turistički idealnu rijeku i nalazi se (idealno) na samoj granici. Rasuti Novljani skupili su nešto novca i puno emocija… Kad to spojite što se dobije? Udruživanjem Novljana i spajanjem pojedinih izvrsnosti kod pojedine osobe u skupinu dobiva se raznovrsna skupina s puno izvrsnosti! Konkretno, Novljanin koji je mehaničar jest mehaničar, ali što je Novljanin mehaničar s Novljaninom odvjetnikom, ekonomistom, ugostiteljem, arhitektom, profesorom i drugim raznim zvanjima i zanimanjima? To je već skupina ljudi od kojih svako zna svoj posao! Gdje ta skupina ljudi može imati svoj interes? Svako od tih ljudi skupio je nekakav kapital u svom životu, određena sredstva koja se mogu ulagati, a uz to posjeduju i određena znanja. Kada se to dvoje spoji dobijete idealnu situaciju za zajedničko ulaganje i rad. Konkretno, uzmimo za primjer hotel "Una". Ovakva skupina ljudi može prikupiti dovoljno financija za kupiti i obnoviti takav hotel, a kasnije ga i voditi! Što time Novljani dobivaju? Dobili su svoje vlasništvo, svakog od pojedinih dionika ovakvog procesa! Radom u svom vlasništvu trudit će se jer je adekvatni angažman nagrađen povećanjem vrijednosti vlasništva, a na kraju i osobno (za pojedince) možda manje važno, ali za Novi najvažnije, ulaže se u Bosanski Novi! To je možda najbolji odgovor kako zadovoljiti tu emocionalnu povezanost s Novim i prirodnu ljudsku sebičnost…

Na kraju, mislim da smo došli do pozitivne deformacije JFK-ove rečenice primjenjivu na stvarnost: "Ne pitaj se što ti možeš učiniti za državu (grad), niti što država (grad) može učiniti za tebe. Pitaj se što učiniti da i država (grad) i ti budete zadovoljni"…

16.02.2007. u 18:26 • 12 KomentaraPrint#
Komentari da/ne?



Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


O meni i Novom

Bosanski Novi

Grad kojeg nisam prežalio, grad koji mi je uvijek u srcu...

Ni sam ne znam da li sam teško nesretan ili samo tužan što kejom jutrom šetati i miris lipa uživati ne mogu…

Volio bih da drugačije je bilo, da djetinjstvo tako loše završilo nije…

Volio bih da sam tamo ljubio kao što grad ljubim svoj…

Da sam noći na Uni provodio, jedinoj što me u dušu dira, da me zelena boja tog smaragda umiruje dok tmina zavija grad…

Ja sam dijete Novoga i o Novom ovdje pišem da sjećanja, radosti i tugu podijelim i iz sebe izbacim…

Novo u Novom

Sunce što siješ svjetlost svoju
I ti nebo plavo ponosno i slasno
Dajte mi mira i vratite dušu moju
Jer blizu sam da vam viknem glasno

Što učini od nas sudbo prokleta
Da nama dan ni noć nisu isti više
Pa zar vam nit žao nije naših ljeta
Nit malo onog što ja vam sada pišem

Ni popraviti zla više nitko neće
Pokvarili ste što se moglo do sad
Jeli ostalo malo da nam date sreće
Makar da nam sjećanjem blažite pad

Jer Novi ljudi u Novom su sad…


8. veljače 2007. u Zagrebu

Kontakt:
bosanskinovi@post.t-com.hr

Novski linkovi

Linkovi - Bosanski Novi
wiki/Bosanski Novi
Slike Novog


Web BosanskiNovi blog

RSS